בכיינות חילונית • "למה אוסרים עלי להכניס חמץ לבית החולים?"

    ארי וידר | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on בכיינות חילונית • "למה אוסרים עלי להכניס חמץ לבית החולים?"
    18:55
    22.05.24
    חדשות קול חי No Comments on נתניהו מזהיר מפני הכרה בפלסטינים: "תהיה מדינת טרור"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם עד עכשיו נהגו גורמים חילוניים לזעוק ולבקש ר"ל פתיחת עסקים שימכרו חמץ בפסח, הרי שגם נהלים של ארגונים מובילים כבר אינם נחשבים למקובלים.

    בימים האחרונים, לקראת חג הפסח, הוכשרו מרבית המוסדות הגדולים בישראל ובכלל זה גם בתי החולים בילינסון, שערי צדק והדסה.

    בכניסה לבתי החולים הוצב שילוט שמבקש לא להכניס חמץ לכותלי המוסד בשל היותו כשר לפסח.

    בנוסף הונחו המאבטחים שלא לאפשר למבקרים השונים להכניס דברי חמץ לבתי החולים.

    במוסדות השונים טוענים שלא מדובר בתופעה חדשה, וכי בדיקת החמץ היא חלק מתפקידיהם של המאבטחים. אבל יש גורמים שלא רואים זאת בעין יפה ופנו לתקשורת החילונית על מנת לעורר קול זעקה על המקרים.

    אזרחית שהתבקשה שלא להכניס חמץ אמרה לווינט "אפשר לבקש, לא לדרוש, שאנשים יתחשבו ברגשות הדתיים ולא יסתובבו בפרסיה עם חמץ. אפשר גם להציב שלטים בשלוש שפות ולבקש לכבד את הרגשות ולהימנע מלהסתובב עם חמץ. אפשר אפילו להעמיד מישהו בכניסה לקפיטריה עצמה שיגיד לא להכניס חמץ. אבל אם אני לוקחת חמץ ומכניסה אותו למעבדה שלי, האחריות היא שלי ולא של בית החולים. יש פה פקולטה שלמה ומרפאות, ואם אדם רוצה שבתוך התיק שלו יהיה חטיף אנרגיה שלא כשר לפסח כדי לאכול במהלך העבודה לא בפרהסיה, אז מה הבעיה?".

    לדבריה, בדיקת חמץ אינה תפקידם של מאבטחים: "תפקידו הוא לשמור על הביטחון. לכן נתנו לו אקדח ולא 'חמצומטר'. מי אתם שתבואו ותיכנסו לי לתיק? עוד לא פסח ואני רוצה לסיים את החמץ שלי ולבוא למעבדה שלי עם עוגיות ולאכול במהלך היום. למה שלא אוכל לעשות את זה?".

    מבילינסון נמסר כי "בית החולים הוכשר לקראת חג הפסח ולכן לא ניתן להכניס חמץ. הנושא פורסם והוצב שילוט לידיעת המבקרים. ניתן לאחסן את החמץ בארונות, בכל אחת מהכניסות לבית החולים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תתביישי לך מרושעת לאכול חמץ בפסח????????????????????????????
      איסור כרת "ונכרתה הנפש ההיא מקרב עמיה" אפילו החילונים הכי גדולים ורבותיך המובהקים,-לא אכלו חמץ בפסח אז מה יש ענין בדווקא להכעיס?????
      את עתידה ליתן על זה את הדין ראי הוזהרת!!!!!!!!!